Saturday, March 15, 2014

kenangan lama

Kenangan lama terpahat di hati!

Ramai yang tak tahu perangai kekasih aku tu! Daany Danish! Ramai yang tahu bahawa luaran daany yang kacak...bibir yang jarang menunjukkan senyuman...mata yang tak pernah tatap mata seseorang...Seorang yang serious...cakap benda yang tak merepek...kadang2 dia suka diam...aku ingat lagi time tu aku dengan dia pergi JJ

Aku saja cerita benda merepek2 dekat dia...tapi dia hanya diam senyum sikit je...Dia bukan orang yang pandai bergurau dia seorang yang beku! Kali pertama jumpa muka dia sumpah ketat gile...tak pernah senyum aku tanya sepatah macam nak tak nak dia jawab menyampah!

Aku ingat time dia sakit! Aku bahan dia...dia cakap "seronok eik? bahan orang?" aku diam...dia hanya tersenyum sikit "gurau je" for the first time aku kaku...Kalau aku kahwin dengan dia aku rasa family aku pun kaku nak cakap ape dengan daany ...sebab kadang2 daany ni lebih diam kalau dia khusyuk buat sesuatu langsung tak layan aku...

Time tu dia tengah baca komik aku tanya dia tentang baju ape lagi cantik! "Ny baju ape yang cantik...hitam ke putih" dia diam..."DAANY! cepatlah mane yang lawa adoiii" baru dia pandang "mane2 pun cantik" dia suka cakap macam tu...tak pun dia cakap " sama je" geram tak terkata...Daany bukan seorang yang suka telepon mesej hari2...

"Hello" aku
"Hello kenapa?" nampak sangat macam tak suka aku
"Ila kenapa??? telepon aku malam2 ni!" daany
"Salah ke aku nak call aku tengok orang lain kdg2 smpai 3 4 pagi call lek je" daany mengeluh
"Tu orang sekarang ni pukul 1.20 pagi esok sekolah kang lambat bangun" dia mesti cakap macam nasihat..slow je suara dia...
"Alah Ny ila bosanlah kadang2 ila jeles dgn org len pakwe dorang sweet je daany ni beku! macam ais" Daany diam...
"Marah ke?" "Tak lah ok sorry tapi aku tak tahu nak cakap ape aku tak sweet aku tak romantik aku tak pandai nak bersayang2 sorry" rasa bersalah gile aku time tu...
"Daany sedar daany kadg2 jarang call ila...daany tahu ila nak daany mcm org len...tapi daany tak pandai tapi daany tak pernah terpikir nak curang ke ape ke!" merebeh2 airmata aku kuar...
"Tak ila yang tah ape2..."

Pernah terjadi kitaorg gaduh bsr

"Daany ade awek len kan!" kerut2 dahi dia.."Apa ni ila bila masa pula aku ade awek len ni?" Aku "Habes tu ni siapa???? perempuan mana...tahulah aku ni tak lawa kasar...tak social...tak pandai nak manja2!!!" time tu daany mengeluh panjang...first time dia tatap mata aku dalam2...dia duduk aku ingat lagi dia garu kepala dia ..."Ila perempuan tu kawan je.. aku tak ada hati pun dengan dia ...dia je ade hati dengan aku!" tapi aku tak percaya bile aku nak bla...dia jerit satu taman tu "Ada ke orang nak dekat aku yang bile2 boleh mati!" aku terkedu...Time tu aku meraung kuat2 kt tamn tu juga...haha daany gelabah gile..akhir dia dekatkan kepala aku dekat dada dia...

rindu aku dengan dia...suara dia ..daany bukan jenis gelak besar dia jenis gelak biasa..tak pun dia hanya senyum...dia tak pernah gelak sampai terbahak2...dia kalau menangis tak pernah meraung dia nangis hanya mengalirkan air mataje...aku ingat lagi dia memang macam seorang abang...dia suka beri nasihat walau kdg2 dia jenis careless tpi dia tu sangat memahami!!!! sebab tu aku tahan dengan dia....



I miss you

No comments:

Post a Comment