Thursday, February 27, 2014

Moon

Bulan! Moon korang tahukan bulan tu ape! hurmm dulu Daany cakap dengan aku kalau dilahirkan semula dia nak sangat jadi bulan! Setiap kali rindu dia tengok bulan! Mesti muncul muka dia! walaupun tengok dari jauh ...apa kita cakap takkan sampai kepada dia! asalkan gembira sudah! Dulu aku benci bulan tapi sekarang aku terfikir walaupun bulan tu meminta cahaya daripada matahari...dia taklah lawa tapi dia tetap nyalakan lampunya di bumi ketika gelap tanpa minta ape2! bulan tak siapa orang perasan kehadirannya diam dan sunyi menerangi alam semesta hanya daripada chaya matahari! tetapi tetap menyinar tanpa bulan gelaplah malam! Daany ajar aku..dia sangat sukakan bulan...kerana bagi dia bulan tu diibaratkan seperti kawan dia! sunyi diam tetapi ada seperti Allah diam tak tahu di mana dia berada tetapi DIA ADA! dulu aku sangat sukakan bintang cantik! bagi daany bulan tu tiada orang kisah!

Seperti daany bagi aku dia seperti bulan...diam dan sunyi tetapi tetap menyinar! tak siapa perasan kehadirannya bila diperlukan kita akan sedar betapa pentingnya dia di dalam kehidupan kita!....

dengarlah lagu ni!

No comments:

Post a Comment