Tuesday, June 24, 2014

Rindu

Kadang- kadang bila sensorang mula datang rindu terhadap daany...

Tok ngah aku aku tak berapa kenal dia tetapi daany lelaki yang aku rapat , dia sahabat , dia kekasih , dialah pendorong aku....bila aku sedih aku luah dekat dia bila aku marah semua aku luah dekat dia...Dulu masa di selalu je pitam aku selalu kata dekat dia jangan terlalu penat ...Bila badan lebam2 aku marah dia jangan bergaduh , tetapi bila tahu dia pengsan dekat rumah baru aku tahu dia leukimea dia memang tahu lama tapi dia diamkan yang tahu kawan dia je...dia cakap mak ayah dia selalu tak ada dekat rumah jadi dia tinggal sensorang lepas tu pembantu rumah dia Mak Timah tahu dia leukimea.

Dia memang kuat dan kental orang nya walaupun dia tau kanser tu ganas tapi dia tetap buat sesuatu suapaya dia dapat hidup dia sedikit tak pernah mengeluh walaupun dia muda. Bila doktor cakap kanser merebak dia tenang...Dia adalah orang yang paling redha dengan kentetuan yang dia diberi selalunya aku dengar orang kena kanser dorang dah punah harapan tapi tidak bagi dia...aku ingat lagi time tu nak pergi kemoterapi

"Tak nak pergi!!!" dia pegang dekat tepi katil tu nurse dekat situ dah pening kepala dah...sebab dia memang takut dengan kemo...haha tak boleh bla tu time dia nak gi bilik kemo tu dia cakap

"Ila jaga diri abang sentiasa rindukan ila" aku pun join sekali
"Hati hati pergi berperang kuatkan semangat" haha aku rasa nurse dekat situ pening2 kepala dengan kerenah pelik kitaorang...

Setiap hari aku buat lakonan dekat dia supaya dia tak putus harapan pernah sampai aku rasa takut daany pergi sepatutnye aku yang tenang kan dia ni dialak tenangkan aku..
Dia pernah cakap

"Lah janganlah nangis aku bukannye nak mati kan al - quran cakap setiap penyakit pasti sembuhnye...so aku ni kuat tau!!! nampak ni"dia tunjuklah konon2 dia tu tough padahal koring....Aku gelak dia memang positive tapi aku tahu dia pun takut terutama time dia batuk berdarah time tu aku nampak muka dia panic tapi dia control supaya orang semua tak panik...

Dia pernah pitam dekat gunung ledang tapi dia kawal dia duduk kejap pastu bila tanya dia cakap dia ngantuk time tu semua tahu dia  boleh pengsan muka dia dah pucat....Sesiapa kenal daany akan kata dia poyo tapi dia sangat kelakar....dia seorang yang serious tapi bila aku dengan dia hurmmmmmm Hilang macho....dulu aku tak pernah terfikir dia mengidap kanser tapi disebabkan demam yang aku anggap biasa tulah membawa maut kepada dia sebernanya.....

Sekarang tiada lagi suara garau serak
Tiada lagi karoke bersama
Tak ada lagi makan mcd sama2
Tak ada lagi bunyi piano
Tak ada lagi selfi bersama



Rindu dengan kenangan bukan yang manis tapi kenangan yang pahit itulah kenangan yang terbaik sebab setiap kenangan pahit akan membuat aku lebih kenali dia kenangan manis dapat menggembirakan aku ...Aku bukan nak feeling2 tapi aku nak cakap bila seseorang tu dah pergi jangan ratapi tetapi relakan sebab kenangan kita dan dia takkan luput dari ingatan.....


SOMETIMES I'M FEEL REGRET THAT I MEET YOU
BUT SUDDENLY I FEEL BLESSED WHEN I KNOW YOU

EVEN YOU GONE NOW
BUT DEEP IN MY HEART YOU ALWAYS HERE
FOREVER

THANK YOU FOR GIVE ME LOVE
THANK YOU FOR TEACH ME LOVE
THANK YOU FOR LET ME LEARN ABOUT TRUE FRIENDSHIP


THANK YOU BECAUSE YOU BE MY LOVE....


GOODBYE....


No comments:

Post a Comment