Saturday, June 07, 2014

Kenangan aku dengan Arwah

Tiap kali aku selalu ingat dekat dia...

Rindu teramat !!!

Aku ingat lagi kami sama - sama minat arwah izwan pilus dia suka nyanyi lagu erti kasih aku pula indah lelapku kalau karoke lagu nilah kitaorang nyanyi erti kasih ni tak semua tempat karoke ade...ade tempat ade ade juga tempat tak ada maybe ramai tak dengar lagi lagu erti kasih.

Tiap kali time aku nak karok je mesti dia pilih lagu awal2 sampai gaduhlah aku nak nyanyi banyak dia pun nak nyanyi nyirap je. Aku ingat time tu aku nak  nyanyi lagu AKU MASIH SETIA dari dia fadila . Dha cop dah ni dah pick dah konfem tup2 dia nyanyi dulu bergaduh aku dengan dia haha aku cakap "Ape ni Ny giliran aku pula" dia buat bodoh je aku bengang aku rentap dia cakap " yelah2 nah ambik!" pastu dia kepit hidung aku.

Ade time tu kiraorg ingat nak duet tup2 salah pilih lagu daany tersalah tekan lagu apa tah kitaorang tak pernah dengar bantai je entah macam mane tah!!! Kelakar gile time tu..

Masa gi wayang time tu ade citer cartoon tak silap aku cloudy and meatball lah...kat wayang aku nak tengok citer ape tah aku tak ingat dia nak tengok citer cartoon aku nak tengok citer hantu dia nak tengok citer cartoon nasib aku ni suka cartoon bolehlah layan sekali. Time gi makan aku tak suka kenny rogers roaster KRR .... Dia nak makan aku nak makan Chicken rice shop!!! alek2 dua2 tak payah pergi gi makan KFC haha time tu lawak!!! Bergaduh bukan main lama terima kasih kepda Shahrul bagi IDEA.

Time dia sakit aku ajak dia kuar sepatutnye tak boleh tapi kitaorang pujuklah doktor tu ....best gilelah doktor tu lelaki nama doktor tu doktor Azim haha sempoi kitaorang pujuk macam2 kata dia hensemlah apelah itulah inilah macam2lah...time tu kat KL aku nak kuar gi Mid ....Doktor cakap boleh tapi Daany tak boleh kuar tanpa pakai penutup muka tu...topeng tutup mulut tu...so daany pun setuju je...and lagi satu dia tak leh penat so aku pinjam kerusi roda dari hospital tak boleh lama2 pinjam sekejap je...kitaorang pun gi mid aku tolah daany nye kerusi roda.

Masa daany dah balik semban aku ajak dia gi term bukan main happy lagi dia tapi syarat dia dia kena duduk kerusi roda...Time tu muka dia sumpah macam toye masam gile...Time aku tolak kat term meronta2 dia nak turun aku cakap macam ni je "ok kau jalan sendiri kau pengsan aku tak nak tolong" dia duduk diam2 haha time tu aku rasa aku menang lumbe lari 900 meter lah....perghhh. Seriously orang yang kene leukimea ni ade banyak pantang larangnye tak leh makan tu tak leh makan ni!!! tapi si daany ni bedal je sampai dia batuk berdarah barulah nak dengar cakap nurse. Kalau kene marah tak makan saman budak tu kalau diugut maybelah dia makan saman.

Sampai nurse geleng kepala tenogk perangai pelik dia tu...haha aku ingat lagi time dia ambik aku kat sekoalh redza time tu sakit dia tak teruk lagi dari senawang ambik aku sebab mak aku tak dapat ambek kete rosak so calllah dye ni. Dia bawalah motor bapak laju naseb tak kene saman je mamat tu....tapi kalau dia bawa motor bukan orang perasan dia tu budak sekolah dia tu nampak dah kerja macam umur 23 macam tu padahal umur baru 16/17.

Dia bawa motor gile laju kejap dah sampai sekolah aku..time tu adelah dak KAA dekat belakang tunggu mak ayah dia agaknye dia pandanglah pakwe aku ni dengan mata terbeliak time tu aku tengah nak naiklahkan...Daany pandanglah budak tu dia pelik sebab budak tu pandang dia dengan mata terbeliak terus daany usik dia pandang balik dengan budak tu dengan senyum sikit budak tu pun jadi malu aku nampak terus alih pandangan dia...

Aku tepuk belakang daany "ape?" aku marah lah "apelak aku dak tu yang pndg tak berkelip" daany pun bawalah motor dia..

Aku ingat time kalau aku ade masalah or tengah marah aku lepaskan dekat dia aku cakaplah apa yang terjadi dia tak bercakap tapi dia dengar dan usap kepala aku. Tak pon dia seligi kepala aku haha time tu aku marah terus gelak dia mesti cakap "kan manis kalau gelak macam tu ni tak masam je" aku diam...daany tahu je kalau aku sedih ke marah ke ape ke...dia mesti tahu....tapi aku tak tahu time dia sedih marah bad mood terutama time dia menderita...

aku tak pernah ada di samping dia time dia sakit sensorang ...aku tahu daany bukan seorang berani dia takut sensorang terutama time gelap dia sangat takut dengan gelap. Dulu aku perasan kenapa dia selalu termenung tapi aku tak nak bertanya. Dia bila aku termenung sikit dia mesti tanya kenapa! dia mesti dapat detect nyelah tapi aku!!! tak dapat kadang2 aku rasa menyesal sebab tak ada di sisi dia...time dia sedih perlukan orang di sisi dia...

Masa mama dia tak pedulikan dia sibuk dengan kerja dia tak pernah merungut dia biar je walaupun time tu dia perlukan mama dan papa dia di sisi dia. Aku kadang2 rasa nak ulang balik masa time aku dengan dia rindu dengan wajah tampan dia tu putih memang Daany seorang yang tampan sesiapa pandang pasti cair...Ramai tak caya tapi itulah hakikatnya wajah tak sama dengan perangai dia...daany bukan seorang yang pandai mengayat dia seorang yang agak pendiam tapi kelakar kadang2 seorang cerewet pentingkan kebersihan kecantikan dan fashion pantang nampak baju dia tak kemas....

Dia memang lelaki pelik tapi bila kenal dengan dia pasti tahu kebaikan diri dia...luaran nampak dia nakal kaki ponteng suka melepak suka ponteng sekolah keluar sekolah tapi bila kenal dia seorang yang berbeza...dia lembut , pendiam , perahsia , seorang yang agak alim, pandai berkata2, tak romantik tapi sweet, seorang yang sabar cool je ...pandai...nampak macam bodoh tapi pandai bukan sahaja pandai akademik tapi berlawan gak...Akademik dia paling pandai math sentiasa A+ hampir semua subjek dia semua A termasuk seni A dia pandai melukis. Dia dapat straight A time PMR tapi masuk kelas hujung dia tak nak masuk kelas Sains sebab dia nak ikut kawan dia...dia cakap dia tak suka belajar and dia benci sains...tapi sians dia sentiasa dapat A kdgg2 B...



lain kali aku citerkan lagi kisah arwah


bye

No comments:

Post a Comment